Poškrábané laky budou minulostí
Každý z nás si zcela jistě po určité době na laku svého auta jistě všiml škrábanců, teček nebo míst, kde se lak neleskne tak jako dřív. A tomu bude brzy konec!
Každý z nás si zcela jistě po určité době na laku svého auta jistě všiml škrábanců, teček nebo míst, kde se lak neleskne tak jako dřív. A tomu bude brzy konec!
Vědcům z koncernu DaimlerChrysler se totiž podařilo vyvinout takový lak, který dokáže odolat nejenom méně kvalitním kartáčům v myčkách, ale i větvím a odlétajícím kamínkům. Celé tajemství spočívá ve čtvrté, tedy té nejvrchnější, ochranné vrstvě laku, která se v současnosti vytvrzuje při 130 stupních Celsia. Podle německého odborného týmu je však lepší bezbarvý lak s novým složením ozařovat UV paprsky, čímž se na povrchu vytvoří pevný a celistvý ochranný film.
Optimisty, kteří se teď zaradovali, že si ještě letos koupí nové auto s dokonale trvanlivým lakem však musím zklamat. Němečtí výzkumníci prohlásili, že ozářit plech v laboratoři je mnohem snazší, než stejným způsobem ošetřit členité karoserie aut. Zavedení nového nápadu do praxe bude tedy trvat ještě mnoho měsíců, ale hlavní je, že problém s myčkami a větvemi rozdírajícími krásné laky dokonalých aut bude v brzké budoucnosti vyřešen.