Oprava a seřizování motorů
Co znamená, že se motor takzvaně potká a jak tomu předejít?
- Když se motor takzvaně potká, dojde ke změně nastavení časování motoru, což vede ke kontaktu mezi ventilem motoru a dnem pístu motoru. To má za následek v lepším případě ohnutí dříku ventilu. Dojde tím ke ztrátě kompresního tlaku motoru a z motoru se může ozývat klepání.
- V horším případě dojde k poškození hlavy válce a pístu, což může vést až k úplnému zastavení motoru. Příčinou takovéto poruchy bývá nejčastěji poškození některého dílu na rozvodech vozidla a vlivem toho dojde ke změně správného nastavení časování a k poškození motoru. V každém případě si oprava takovéto poruchy vyžádá návštěvu odborného autoservisu a téměř vždy se jedná o poměrně náročnou opravu spojenou s vyšší částkou za opravu při placení.
Prevence je poměrně jednoduchá. Jednoznačně dodržovat předepsané intervaly výměn jednotlivých dílů rozvodu motoru přesně tak, jak doporučuje výrobce motoru. Výměnu rozvodů doporučujeme provádět v autoservisu a při výměně vyžadovat kvalitní náhradní díly v kvalitě originálu.
Zhasínání motoru za studena může mít několik příčin.
- Zhasnutí studeného motoru při vyřazaní rychlosti by mohla způsobovat špatná funkce režimu chodu motoru za studena, kterou může ovlivnit čidlo teploty nebo čidlo ovlivňující množství otáček a paliva při studeném motoru. Doporučujeme vyhledat odborný servis s vhodným diagnostickým přístrojem a nechat si proměřit motor.
- Poskakování vozidla při velké zimě s tím může souviset. Je nutná kontrola stavu zapalovacích kabelů a svíček . Pokud si na to netroufnete, tak i tuto kontrolu Vám v autoservisu rádi udělají.