Passat CC

 

 

 

 

Passat CC

 

 

Po příchodu modernizovaného bratra dává existence Passatu CC více smysl než kdykoliv předtím.

Volkswagen převlékl už všechny své modely do nového hranatějšího kabátu ovšem s jednou výjimkou. Ano, Passat CC je stylistickým pohrobkem, který už ale netrpělivě čeká na modernizaci přídě dle nové firemní módy.

V závěru prvního poločasu životní dráhy jsme vyzkoušeli silnější verzi turbodieselu kombinovanou s převodovkou DSG a stylistickým R-paketem.

Stejný (známý) základ, jiná (méně praktická, ale dynamičtější) karoserie, řeknete si při pohledu na Passat CC. Jenže je to trochu složitější. S čerstvou zkušeností z jízd klasickým Passatem po modernizaci vyniká více než kdykoliv předtím odlišné zaměření Volkswagenova CC.

Vnější vzhled tohoto modelu sice už pomalu končí, ale koncepce auta se výrazně nezmění. 4,8 m dlouhý sedan působí navenek velmi elegantně, na neprémiovou část střední třídy je nečekaně široký a nízký. V nejbližších měsících se změní příď, která bude ještě agresivnější než teď, ale silueta, jež CC od usedlejšího bratrance odlišuje nejvíc, zůstane taková, jaká je – tedy kompaktní, elegantní a snad i nadčasová. Zadní část s barokními obloučky na koncových svítilnách je dnes asi nejvíc out z celého auta. Uvidíme, co s ní VW provede.

Design v našem případě vylepšuje R-line paket s odlišným předním nárazníkem, 18palcovými koly, mlhovkami a zadními ztmavenými světly. Uvnitř je sportovní multifunkční volant s ovládáním převodovky DSG. To vše je paráda bratru za 47.300,-Kč.

R-line sada sice nemá na funkci vliv, přesto je dynamičtější charakter Passatu CC v porovnání s Passatem zpoza volantu snadno rozpoznatelný. Začneme na stojánce. Přístrojová deska je sice stejná, ale výrazně skloněné A-sloupky, nízká boční okna a dva páry bezrámových dveří dělají z CC pocitově jiné auto. I samotná poloha za volantem je o něco nižší, než ve vyšším Passatu.

Velký rozdíl zaznamenáte i na zadních sedadlech. Místo velkorysého nástupního otvoru je zde designem siluety silně ovlivněný tvar elegantních, i když přeci jen menších zadních dveří. Uvnitř je výrazně méně místa nad hlavou, ale konstruktéři se snažili leccos zachránit snížením polohy sedáku a změnou sklonu opěradla, takže dva dospělí tady nakonec najdou dost prostoru i pro delší cestu.

Kombinace silnějšího 2,0 TDI s převodovkou DSG je optimem pro velké cestovatele, kteří hledají komfort a nízkou spotřebu. Nejnovější commonrailové čtyřválce TDI už jsou tiché a běží klidně, navíc s převodovkou DSG auto dobře maskuje poslední zbytky turboefektu. Úsporné jízdě s 2000 min-1 na otáčkoměru a rychlostním průměrem 100 km/h odpovídá odběr 5 l/100 km, na dálnici ve 130 km/h se otáčky motoru posunou někam k 2600 min-1 a spotřeba k 6,5 l/100 km. Ve vyšších rychlostech budete cestovat za doprovodu vyššího hluku od širokých kol a místy i svistu od bezrámových skel ve dveřích.

Auto s R-paketem se tváří hodně agresivně, ale jde hlavně o halo efekt lákající pohledy potenciálních zákazníků a okolí. Jízdní vlastnosti odpovídají moderní střední třídě s relativně těžkým hnacím ústrojím nad přední nápravou. V extrémní situaci nakonec přijde nedotáčivost, kterou snad trochu můžete oddálit tak, že se rozhodnete pro verzi s pohonem všech kol (+45.100,-Kč).

Osmnáctipalcová kola vypadají skvěle a kupodivu nejsou vstupenkou do klubu tvrdých podvozků. Zásluhu na tom má standardní adaptivní podvozek DCC. Jízdní pohodlí zvládá tento Passat CC i na špatných českých dálnicích skvěle. Sportovní režim je trochu problematičtější kapitola, protože se v něm sice napřímí reakce auta a omezí náklony karoserie, současně ale přijdete i velkou část luxusní pohody na palubě, když zrovna nejedete po dokonalé dálnici.

Passat CC dobře doplňuje portfolio Volkswagenu. Vedle modernizovaného Passatu působí přesně tak, jak designéři a stratégové z Wolfsburgu chtěli – elegantněji, mladistvěji a stylověji. Jízda s ním je dynamičtější a v rámci možností koncepce pohonu i zábavnější ve srovnání s poněkud usedlým Passatem. Že to může být ještě lepší, ukazuje na svých modelech Mazda nebo Ford.

Cenovka začínající osmičkou vypadá na první pohled příliš vzdálená od stejné motorizace v Passatu. Jenže CC je u VW lepším zbožím, které je potřeba porovnávat s podobně vybaveným Passatem Highline za 794.900,-Kč. U něj ale musíte například připlatit 25 tisíc za adaptivní tlumiče, čímž se dostanete na podobnou částku.

Ne, ani jeden z těchto Passatů není levný, ale než začnete pokukovat po prémiových sedanech s podobnou základní cenovkou, pozorně si pročtěte seznam výbavy, kterou dnes neprémiová volba za 800 tisíc zahrnuje v ceně.

Plusy

  • Výkonný, ale současně úsporný motor
  • Rychlá převodovka DSG
  • Komfort odpružení i na špatném povrchu
  • Cena srovnatelná s běžným Passatem, bohatá výbava
  • Stále působivý vzhled

Mínusy

  • Vyšší cena
  • Méně místa vzadu, horší výhled z vozidla
  • Svist od bezrámových oken na dálnici
  • Chování auta zcela nekoresponduje s designem
  • První cena vozu 710.300,-Kč (1.8 TSI, 118 kW)
  • První cena vozu s testovanou motorizací

Nástroje ‹ Autodílna Burian — WordPress.

Leave a Reply