Mercedes-Benz A-Class – germánský šperk

 

 

New_merceds-benz-a-class

 

Mercedes na autosalonu v Šanghaji představil případnou podobu nové generace třídy A. Vypadá to, že německá konzervativní automobilka se rozhodla omladit řady svých automobilů a trochu jim načechrat „pírka“. Nový koncept je velmi odvážný a dynamický a nevypadá jako příbuzný velkých korábů s trojcípou hvězdou na kapotě.

Malý sportovní hatchback s dlouhou přídí je postaven na nové MFA platformě. Ta nebude využita pouze pro třídu A, ale i pro další. Proslýchá se, že nový zástupce třídy B bude stát na stejném základu.

Koncept nepohání žádný futuristický pohon. Pod kapotou je „jen“ dvoulitrový čtyřválec BlueEfficiency o výkonu 210 koní, který je přeplňován turbodmychadlem.

Když se řekne Mercedes, tak si jistě představíte mohutný vůz plný německé preciznosti a ocelové chladnosti. Jenže koncept A-Class je spíše dynamický, provokativní a neotřelý. Výrazný nasupený čumák vypadá, že je odhodlán bojovat se svou konkurencí (BMW 1 a Audi A3) do posledního šroubku.

Přední maska není zajímavá jen velkým sacím otvorem, ale také LED světlomety, které dostaly do vínku agresivní nádech. Pěkným detailem je sací otvor a spodní linie vyplněná třpytivými „tečkami“. Díky tomu vypadá vůz jako neotřelý šperk.

Z boku vynikne hlavně delší kapota a výrazné linie na boku. Podobné odvážné rysy jsme vídali spíše u asijských vozů (vycházejících například ze stylu Mazda Nagare). Jenže Mercedes se chce vydat novým směrem a část svých vozů zaměřit na mladší řidiče (kteří přinesou do automobilky potřebné peníze).

Boční dveře mají klasický mechanismus otevírání, takže zde je vše při starém. Dynamičnost vozu potrhují litá kola, na kterých znovu pokračuje „tečkatý“ dekor z přední masky. Zadek vozu není tak divoký. Jediným zajímavým prvkem je červený diodový pás spojující v horizontální rovině zadní svítilny. V prostoru, který patří dvojici koncovek výfuku, se znovu objevují třpytivé tečky z předku vozu.

Čtyřmístný interiér je neméně zajímavý jako vnějšek vozu. Je laděn do béžovo-šedivo-černé kombinace. Čtveřice anatomicky tvarovaných sedadel dostala výrazné boční vedení a oporu zad. Přístrojová deska má netradiční tvar. Při bližším pohledu zjistíte, že je tvořena rámem s žebry, na kterých je napnuta šedivá látka. Od „přístrojovky“ se táhne středem vozu konzole, která končí mezi zadními sedadly.

Leave a Reply