Maserati GranCabrio Sport
Tentokrát se jedná o model s označením Grancabrio Sport . Tento vůz by se dal i před oficiálním uvedením shrnout jako rychlejší verze modelu z roku 2009.
I když to tak možná nevypadá, kabriolety od Maserati milujeme a určitě nejsme sami. Italové prostě umí udělat auto plné emocí, což nám potvrzuje spoustu let jak Alfa Romeo, tak Maserati a samozřejmě i Lancia. Tento nový model je po stránce vzhledu velmi podobný tomu stávajícímu (je to vlastně ,,pouze“ jeho sportovnější verze), ale odlišnosti zde samozřejmě najdeme. Celkový vzhled je překrásný a i když to píše většina serverů každý rok, i letos to musíme zopakovat. Jedná se prostě o nejvíce sexy kabriolet současnosti. Hned na první pohled si určitě všimnete uhlazených, ale zároveň dravých linií a efektivních dekoračních prvků, jako je například klasické žebrování za předními koly. Zalíbila se nám také stylová litá kola. Nejvíce nás ale dostala přední část, která vypadá až výhružně. Automobil je zamračený a už na první pohled dává o svém potenciálu vědět. Pravděpodobně natrvalo jsou pryč auta s usmívající se maskou chladiče, což nadšeně vítáme. Přední světlomety jsou doplněny nezbytnými LED diodami a klasický poznávací znak Maserati, mohutná maska chladiče s trojzubcem, samozřejmě zůstala. Zadní světa zůstala takřka stejná, jako u standardního modelu a v nárazníku najdeme dvě mohutné koncovky výfuku, které se postarají o ten správný sportovní zvuk.
Maserati se nechalo slyšet, že by u nové verze chtělo zapracovat na spotřebě paliva a trochu ji zredukovat. Celková úspora bude oproti současnému modelu činit až 6%, což se sice nezdá jako hodně, ale při vysoké spotřebě to už něco udělá. Naštěstí to neznamená, že by výrobce přiškrtil motor, právě naopak, výkon osmiválce o zdvihovém objemu 4.7 litru mírně povyrostl. Můžeme se tedy těšit na nejvyšší výkon 450 koní a kroutící moment 510 Nm. Lehce se zvedla také maximální rychlost, která bude činit 285 km/h místo 280 km/h u současného modelu. Podle výrobce se u motoru také zlepší reakce na sešlápnutí plynu. O přenesení výkonu na zadní poháněnou nápravu se pořád stará šestistupňová převodovka ZF, která bude obsahovat sportovní mód pro rychlejší řazení (stejný jako na modelu Quattroporte Sport GT S). Sportovnějšímu zaměření odpovídá také nové odpružení s označením Skyhook a výkonnější brzdy. Informace o zrychlení z 0-100 km/h zatím nebyly zveřejněny, ale určitě se jich brzy dočkáme. Vzhledem k vyššímu výkonu by měl být tento údaj nepatrně vyšší, než u klasického modelu. Informace o přesném datu uvedení na trh nebo základní ceně zatím nejsou známy.