Elektromobil Kia Naimo

 

 

 

 

  

  

Elektromobil Kia Naimo ujede na jedno nabití až 200 km

Korejská automobilka Kia představila na domácím autosalonu v Soulu koncept elektromobilu Naimo. Elektrický crossover, tedy vůz vhledem hraničící s vícero třídami, charakterizují navenek jednoduché linie a vypracovaná muskulatura karoserie. Typický pro vůz je smysl pro ekologii, pod kapotou skrývá baterii a elektromotor.

 Robustní tvary zastírají délku vozu pouhých 389 centimetrů

Vyboulené tvary karoserie začínají být v módě, dokladem čehož je například Nissan Juke. Ten pohánějí běžné motory, kdežto Naimo je výhradně elektrické

Namísto dosud obvyklých lithium-iontových baterií napojili korejští konstruktéři elektromotor konceptu Naimo na lithium-polymerový zdroj elektrického proudu. Výhodou inovativního pohonu je podle Wikipedie mimo jiné možnost dát bateriím různý tvar a mechanická odolnost.

  • Dvojice baterií je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru. Na jedno nabití ujede Naimo až 200 kilometrů.
  • Víko kufru je natřikrát dělené, pod prostorem pro zavazadla našly místo baterie

 Metody měření jsou různé, například Nissan u svého modelu Leaf udává dojezd 175 kilometrů na jedno nabití. Dojezd 200 kilometrů u konceptu Naimo je ve srovnání s elektromobily, které jsou již v prodeji, slušný.

Baterie u korejského vozu lze dobíjet dvěma způsoby. V režimu rychlého dobíjení se naplní na 80 procent své kapacity za 25 minut. Na sto procent při běžném dobíjení se baterie dostanou za pět a půl hodiny, takto dobíjet vůz by bylo tedy ideální přes noc.

Naimo pohání elektromotor s maximálním výkonem 109 koní a točivým momentem 280 Nm. To vozu umožňuje rychle se dostat na maximálku 150 km/h, která není závratná, nicméně dostatečná snad na všech dálnicích světa.

Koncept postrádá prostřední sloupek karoserie, nastupování do vozu ještě více napomáhá otevírání zadních dveří proti směru jízdy

Kia Naimo má proporce malých vozů, až na rozvor. Ten je natažený na 2647 mm, přičemž vůz je dlouhý jen 389 centimetrů. Široký je 1844 mm, vysoký 1589 milimetrů. Krátké převisy karoserie nechávají více místa pro kabinu a potažmo prostor pro cestující.

Koncept nemá prostřední, tedy B-sloupky karoserie. Vzadu zavěšené zadní dveře se otevírají proti směru jízdy a umožňují komfortní přístup do kabiny. Natřikrát dělené víko zavazadlového prostoru umožňuje bezproblémové naložení nákladu.

Elektromobil Naimo používá moderní technologie, z nichž se některé osvědčily v praxi, jako například svícení led diodami či sledování situace za vozem pomocí kamery a displeje. Jiné vypadají trochu sci-fi, jako třeba absence stěračů na předním skle. Ty nahradily vysokotlaké vzduchové trysky umístěné na spodní hraně čelního skla.

 

Leave a Reply