École de Ski Francais (ESF)
Série dostala (ESF) název École de Ski Francais F) a vznikla u příležitosti desetiletého výročí spolupráce se stejnojmennou lyžařskou školou. Plánovaný počet vyrobených kusů ovšem Renault nezveřejnil.
Co se komfortních prvků týče, vychází z verze Lauréate, disponuje pohonem obou náprav a pod kapotou jí klape přeplňovaný vznětový čtyřválec dCi 110 o objemu 1,5 l s výkonem 81 kW. Je určena pouze pro instruktory ESF, kteří za ní zaplatí minimálně 18.990 eur (necelých 436.800,- Kč).
Co Dacia jim nabídne? Základním odstínem laku je bílá Glacier White. Kromě nezbytných emblémů ESF na předním páru dveří jsou na voze i důležitější prvky: zesílený hliníkový ochranný rám pod motorem, či střešní nosiče s příčníky pro uložení až čtyř párů lyží.
Základní výbava dále obsahuje přední mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, rádio s přehrávačem CD/MP3 a ovládáním na volantu, gumové koberce pro čtveřici pasažérů, šestnáctipalcová litá kola a sadu ocelových ráfků se zimními pneumatikami, které dodává Continental. Příplatky představují elektroničtí pomocníci: kontrola stability ESP a prokluzu ASR v balíčku za 300 eur (přes 7.300 Kč). Dalších 450 eur (11 tisíc korun) si dealeři účtují za šedou metalízu Platine Grey, kterou má také vůz na firemních fotografiích.
Duster je v současnosti v takřka domovské Francii suverénně nejprodávanějším modelem mezi terénními vozy a SUV napříč všemi kategoriemi. V únoru našlo své majitele 3.563 aut, zatímco druhý Tiguan měl již velkou ztrátu: koupilo si jej 1.141 zákazníků Třetí Kugu pak zvolilo jen 792 Francouzů.
Na českém trhu jej překonává Škoda Yeti, Duster je ovšem sněžnému muži zdatným konkurentem. Posuďte sami: zatímco Yeti má za první čtvrtinu roku 2011 na kontě 1.002 kusů, Duster 774. Je tak druhým nejprodávanějším SUV vůbec a lídrem mezi importy.
Ve statistice čtyřkolek mu za stejné období patří dokonce prvenství za 648 exemplářů, následují jej Škoda