Chevrolet Camaro ZL – Nejsilnější ?

 

 

 Mustang Shelby GT500 má nového soupeře, do první ligy míří Camaro s motorem LSA. Má manuální převodovku, pohon zadních kol, 550 koní a 750 newtonmetrů.

 General Motors nedávno vytlačily Ford z pozice nejprodávanějšího americkéhu Muscle Caru. Chevrolet Camaro uspěl proti základním verzím Mustangu, nyní si však brousí drápy i na nejsilnější Shelby GT500. Pomůže mu osmiválec z Cadillaku CTS-V s kompresorem a výkonem přes 550 koní. Nejrychlejší Camaro se jmenuje ZL1 a k prodejcům dorazí počátkem příštího roku.

 Na šasi kupé k velkým změnám nedošlo, ale u GM jej pro ZL1 standardně osadí magneticky řízenými tlumiči a novým elektrickým posilovačem řízení. Nejsilnější Camaro nemá být jen okruhovou hračkou, podle Chevroletu poslouží dobře jako vůz na každý den. Snahu přiblížit silné kupé běžnému zákazníkovi ilustruje i skutečnost, že auto bude k dostání ve všech barvách nabízených pro běžná camara.

Civilní charakter naznačuje také použitý motor. Small-block LSA sice vychází z LS9 v Corvette ZR1, ale upřednostňuje točivý moment před výkonem. Pod kapotou CTS-V má osmiválec 564 koní, Chevrolet prozatím mluví o 550 koňských silách. Camaro ZL1 bude mít okolo 750 newtonmetrů, které zřejmě omezí výběr převodovek. Chevrolet mluví pouze o manuálu, automat se na obzoru nerýsuje. Samozřejmostí je pohon zadních kol.

 Zatím neznáme konkrétní čísla, ale ZL1 bude potřebovat spousty přítlaku. Ty generuje lízátko pod předním nárazníkem, ale také průduchy ve velké bouli na kapotě. Zlepšilo se chlazení brzd, kterému slouží zvětšené vstupy vzduchu v nárazníku. Brzdy samotné jsou od Bremba. Mají kotouče o průměru 370 milimetrů a šestipístkové třmeny vpředu, na zadních kolech pak kotouže o průměru 365 milimetrů krotí o dva pístky méně.

Jestli vám písmena ZL1 něco připomínají, máte pravdu – Chevrolet Camaro už je jednou nosil. Zdobila nejsilnější verzi první generace auta. Camaro ZL1 mělo vrozené závodní ambice, vznuklo totiž především jako sériový (silniční) dragster pro závody v kategorii Super Stock. Pod kapotou auto ukrývalo celohliníkový big-block o výkonu kolem pěti set koní (udávaný 430 k), který samotný stál téměř dvakrát tolik co obyčejné osmiválcové Camaro. Prodalo se jen 69 aut.

Leave a Reply