Uhlíková vlákna budou dostupnější

 

Nový  způsob zpracování uhlíkových vláken, z nichž by se mohly vyrábět cenově dostupné automobilové karoserie, vyvíjí automobilka BMW.

Uhlíková vlákna jsou o polovinu lehčí než ocel a dají se z nich zhotovit součástky, které ocel předčí v pevnosti. Jenže jejich výroba je dlouhá a drahá. BMW nyní zkouší nový výrobní postup, při němž výroba součástek z uhlíkových vláken trvá jen minuty, namísto dosavadních hodin.

Automobilka chce tímto způsobem stavět karoserie pro elektromobily svého konceptu Megacity, které by měly přicházet do výroby od roku 2013. Zatím však není jasné, kolik by měla „dostupná“ karoserie pro luxusní BMW stát.

model 911 Carrera GTS

Tento vůz bude dodáván nejen jako coupé, ale také v provedení kabriolet.

Nový model 911 Carrera GTS se bez skrupulí dere na vrcholné postavení v rámci modelové řady Carrera. Co ho k tomu opravňuje? Má větší výkon, dokonalejší jízdní dynamiku a výrazně sportovně zaměřenou výbavu. Nová Carrera je vybavena šestiválcem o objemu 3,8 litru a výkonu 408 koní, což je oproti modelu 911 Carrera S posun o 23 koní výše.

Nový sportovní model se tak výkonem výrazně posouvá blíže k modelu 911 GT3 (435 koní). Přitom nemá oproti provedení Carrera S zvýšenou spotřebu paliva, a to díky systému Porsche Intelligent Performance.

Tak trochu raketa

Carrera GTS je vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Nejvyšší rychlost se u manuálního provedení ve srovnání s Carrerou S zvýšila o čtyři km/h na 306 km/h.

Zrychlení z klidové polohy na 100 km/h se v obou případech zkrátilo o 0,1 sekundy. V provedení vybaveném převodovkou PDK a paketem Sport Chrono Plus lze v režimu Sport zrychlit „na sto“ během pouhých 4,2 sekundy.

Nová 911 Carrera GTS bude k dispozici na německém trhu od prosince 2010. Ceny včetně DPH budou u provedení coupé začínat na 104 935 eur a u modelu Cabriolet na 105 050 eur

Renault Latitude

Renault Latitude je tříprostorový sedan s úctyhodnými rozměry. Jeho vyvážené rozměry a elegantní linie jsou zárukou komfortu a spokojenosti na palubě. Komfort a rafinovanost v kabině jsou výsledkem vysoké kvality povrchové úpravy, pečlivého zpracování materiálů a vylepšené ergonomie.

Renault Latitude nabízí příjemnou a komfortní kabinu, která poskytuje cestujícím naprostou pohodu a komfort:

  • délka 4 897 mm, šířka 1 832 mm, výška 1 483 mm a rozvor 2 762 mm
  • objem zavazadlového prostoru 511 dm3 VDA/ISO (477 dm3 s rezervním kolem). Pro český trh bude v nabídce verze s rezervním kolem
  • maximální pohodlí zajišťuje prostor 251 mm v oblasti kolen, což je nejlepší hodnota v tomto segmentu
  • šířka ve výši loktů vpředu 1 513 mm a šířka ve výši loktů vzadu 1 474 mm
  • více než deset odkládacích prostor rozmístěných v kabině včetně osvětlené chladicí skříňky o objemu 9,6 litru a středové konzoly o objemu 2,4 litru.

Heslo “ Take Care“, které zaručuje  vysokou úroveň služeb a komfortu na palubě, jako je unikátní systém řízení kvality vzduchu pomocí ionizátoru se dvěma režimy a dvojitým osvěžovačem vzduchu a rovněž sedadlo řidiče s integrovaným masážním systémem se 4 programy.

Tato nabídka je rozšířena o další vybavení:

  •  kompletní audiořadu s ústředním audiosystémem z řady „3D Sound by Arkamys®“ a vysoce kvalitní audiosystém od Renaultu „Bose® Sound System“
  •  dvojí nabídku integrované navigace: Carminat TomTom®Live a Carminat Bluetooth® DVD
  •  připojení k telefonií Bluetooth® a audiodigitální připojení „Plug & Music“
  •  systém parkovacího asistenta vpředu a vzadu s kamerou pro couvání
  •  adaptivní a směrové bixenonové osvětlení
  •  odemykací a startovací handsfree karta s dálkovým zamykáním
  •  parkovací brzdu s asistentem.

Renault Latitude nabízí dynamický výkon na silnicích 1. třídy díky:

  • účinnému podvozku s víceramennou zadní nápravou, který spojuje komfort a požitek z jízdy
  • motorovým hnacím jednotkám vyrovnávajícím potěšení a nenáročnost
  • benzin. motor 2.0 16v (140 k) spojený se 6stupňovou manuální převodovkou, který získal označení Renault eco2 ve své      bioethanolové   kompatibilníverzi
  • 3 dieselové motory, přičemž 2.0 dCi existují ve dvou výkonnostních stupních (dCi 150 eco² a dCi 175) a V6 dCi 240 k, spojené s 6stupňovou manuální     nebo automatickou převodovkou.

Koncepce s cílem splnit očekávání nejnáročnejších zákazníkú.Vozidlo podstoupilo extrémní testy odolnosti, aby zaručovalo vynikající úroveň spolehlivosti a trvanlivosti, a to zejména v náročných jízdních podmínkách ve většině svých trhů.

Vozidlo bylo rovněž vyvinuto tak, aby na každém ze svých obchodních trhů zaručovalo bezpečnost na nejlepší úrovni díky koncepci vycházející z jedinečné zkušenosti Renaultu v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti (ABS a sériovým asistentem nouzového brzdění, kontrola jízdní dráhy ESC, 6 airbagů, z nichž 2 boční dvoukomorové chránící hrudník a pánev mají dvojitý snímač nárazu, 3bodové bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem tahu na všech sedadlech, regulátor a omezovač rychlosti, systém kontroly tlaku v pneumatikách).

Renault Latitude jako oficiální vozidlo příštího Filmového festivalu v Cannes přivítá v květnu na své palubě filmové hvězdy a profesionály.

Mazda MINAGI

Mazda Motor Corporation uvedla ve světové premiéře během tiskových dnů na mezinárodním autosalonu v Ženevě nový koncept kompaktního crossoveru Mazda MINAGI. Ženevský autosalon letos připadl na 1. – 13. března 2011. Mazda MINAGI předvedla naživo nové technologie SKYACTIV, ale také nový designový jazyk Mazdy, KODO – duše v pohybu. Vzrušující koncept MINAGI je „předjezdcem“ nové generace vozů Mazda a má symbolizovat vývoj značky Mazda pro novou éru.

Mazda MINAGI je koncept kompaktního crossoveru SUV, který je kombinací technologií SKYACTIV – znamenají harmonii mezi požitkem z jízdy, bezpečností a ekologičností – s emocionálním KODO designem, který vyjadřuje energii a vitalitu. Auto je plně vybaveno technologiemi SKYACTIV – má SKYACTIV motor i převodovku aplikované do SKYACTIV karoserie a podvozku tak, aby bylo auto odlehčené a zároveň bezpečné.

Stánek Mazdy na autosalonu v Ženevě prezentuje kompletní SKYACTIV technologie a mezi ostatními produkty i studii Mazda SHINARI.

Nová Kia Picanto

Zbrusu nová Kia Picanto, která si odbyla svou světovou premiéru na autosalonu v Ženevě, je kompletně přepracována a díky svému vynikajícímu stylingu má ambice působit nyní vyzrálejším a sebevědomějším dojmem.

Nové Picanto narostlo v porovnání s předchozí generací do délky a má také delší rozvor. To slibuje větší pohodlí pro pasažéry a více místa pro jejich zavazadla. Poprvé je možné vybírat ze tří- a pětidveřové karoserie.

Více stylu, více karosářských variant, větší prostor a menší čelní odpor vzduchu

Smělá přední část s výrazně nižší maskou chladiče a dramaticky zúženou mřížkou dodává vozu sportovní a nápadný výraz. Výrazné boční křivky zase vnáší do profilu automobilu dynamické napětí. Při pohledu zezadu vypadá nové Picanto s velkým zadním oknem lemovaným unikátní grafikou zadních svítilen elegantně a moderně. To vše je dále podpořeno účelnou částí zadního nárazníku.

Třídveřová verze má ještě sportovnější charakter. Kontrastní prvky vsazené do zadního nárazníku budí dojem širšího a stabilnějšího auta. Vše je precizně doladěno tak, aby se charakter třídveřové verze jasně odlišoval od pětidveřového provedení.

I když je nyní nové 3,6 metru dlouhé Picanto stylovější, nadále zůstává vysoce praktickým vozem. Celková délka narostla o 60 mm a rozvor byl prodloužen o 15 mm. Tyto nárůsty společně s některými důmyslnými řešeními v interiéru znamenají více místa pro pasažéry (vpředu je v oblasti nohou o 36 mm více místa) a jejich zavazadla. Zavazadlový prostor s objemem rovných 200 litrů se zvětšil o 27 %.

Pozornost věnovaná detailům designu karoserie zlepšila také aerodymaniku nového Picanta. Součinitel čelního odporu vzduchu je pouhých 0,31 – nižší než u většiny vozů A-segmentu.

Interiér s komfortem “velkých aut”

Sofistikovaný interiér nového Picanta nabídne majitelům řadu komfortních a užitečných prvků typických pro “velká auta”. Řada z nich se ve voze tohoto segmentu objeví vůbec poprvé.

Z výbavy, kterou bude mít nové Picanto buď standardně v nejvyšších výbavách nebo na přání u nižších výbav uveďme například čelní okno s UV filtrem, samočinnou klimatizaci, elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek, úložné prostory v sedadle spolujezdce a v podlaze, výklopné držáky nápojů s jemným podsvícením či indikátor řazení pro hospodárný styl jízdy. Za zmínku rovněž stojí bezklíčkové odemykání a startování vozu tlačítkem start/stop, aktivní opěrky hlavy, kolenní airbag řidiče, vyhřívaný věnec volantu, parkovací senzory vzadu a stop/start systém ISG, který dále snižuje spotřebu paliva.

Vysoká efektivita motoru znamená vynikající spotřebu paliva

Nové Picanto bude v Evropě vybaveno vysoce efektivními motory Kappa, díky kterým mohla být základní úroveň emisí CO2 redukována až na hranici 90 g/km a spotřeba paliva snížena až na pouhých 4,1 l/100 km – to vše za předpokladu použití start-stop systému ISG.

Vrcholem nabídky je čtyřválec o objemu 1248 cm3 s výkonem 85 koní a točivým momentem 121 N. m. Dále budou zákazníkům nabízeny dva tříválce o objemu 998 cm3 s možností spalování pouze benzinu nebo LPG a benzinu. První varianta produkuje výkon 69 koní a točivý moment 95 N. m, pohonná jednotka Bi-fuel disponuje výkonem 82 koní a točivým momentem 94 N. m.

Pro všechny motorizace nového Picanta bude standardně dodávána pětistupňová přímo řazená převodovka, čtyřstupňový automat bude možno objednat na přání k motoru o objemu 1,25 l s výkonem 85 koní.

Vyšší úroveň bezpečnosti

Zcela nová konstrukce karoserie nového Picanta využívá z větší části vysokopevnostní ocele, takže je posádka v případě nárazu lépe chráněna. Dostupná bezpečností výbava obsahuje až devět airbagů (včetně nového kolenního airbagu řidiče), elektronickou kontrolu stability, pomocníka pro rozjezd do kopce a aktivní hlavové opěrky předních sedadel zabraňující hypertenzi krční páteře při nárazu zezadu. Pro další zvýšení bezpečnosti je tu dále systém ESS (Emergency Stop Signal).

Maserati GranCabrio Sport

Tentokrát se jedná o model s označením Grancabrio Sport .  Tento vůz by se dal i před oficiálním uvedením shrnout jako rychlejší verze modelu z roku 2009.

I když to tak možná nevypadá, kabriolety od Maserati milujeme a určitě nejsme sami. Italové prostě umí udělat auto plné emocí, což nám potvrzuje spoustu let jak Alfa Romeo, tak Maserati a samozřejmě i Lancia. Tento nový model je po stránce vzhledu velmi podobný tomu stávajícímu (je to vlastně ,,pouze“ jeho sportovnější verze), ale odlišnosti zde samozřejmě najdeme. Celkový vzhled je překrásný a i když to píše většina serverů každý rok, i letos to musíme zopakovat. Jedná se prostě o nejvíce sexy kabriolet současnosti. Hned na první pohled si určitě všimnete uhlazených, ale zároveň dravých linií a efektivních dekoračních prvků, jako je například klasické žebrování za předními koly. Zalíbila se nám také stylová litá kola. Nejvíce nás ale dostala přední část, která vypadá až výhružně. Automobil je zamračený a už na první pohled dává o svém potenciálu vědět. Pravděpodobně natrvalo jsou pryč auta s usmívající se maskou chladiče, což nadšeně vítáme. Přední světlomety jsou doplněny nezbytnými LED diodami a klasický poznávací znak Maserati, mohutná maska chladiče s trojzubcem, samozřejmě zůstala. Zadní světa zůstala takřka stejná, jako u standardního modelu a v nárazníku najdeme dvě mohutné koncovky výfuku, které se postarají o ten správný sportovní zvuk.

Maserati se nechalo slyšet, že by u nové verze chtělo zapracovat na spotřebě paliva a trochu ji zredukovat. Celková úspora bude oproti současnému modelu činit až 6%, což se sice nezdá jako hodně, ale při vysoké spotřebě to už něco udělá. Naštěstí to neznamená, že by výrobce přiškrtil motor, právě naopak, výkon osmiválce o zdvihovém objemu 4.7 litru mírně povyrostl. Můžeme se tedy těšit na nejvyšší výkon 450 koní a kroutící moment 510 Nm. Lehce se zvedla také maximální rychlost, která bude činit 285 km/h místo 280 km/h u současného modelu. Podle výrobce se u motoru také zlepší reakce na sešlápnutí plynu. O přenesení výkonu na zadní poháněnou nápravu se pořád stará šestistupňová převodovka ZF, která bude obsahovat sportovní mód pro rychlejší řazení (stejný jako na modelu Quattroporte Sport GT S). Sportovnějšímu zaměření odpovídá také nové odpružení s označením Skyhook a výkonnější brzdy. Informace o zrychlení z 0-100 km/h zatím nebyly zveřejněny, ale určitě se jich brzy dočkáme. Vzhledem k vyššímu výkonu by měl být tento údaj nepatrně vyšší, než u klasického modelu. Informace o přesném datu uvedení na trh nebo základní ceně zatím nejsou známy.

Klimatizace potřebuje pročistit !

 

Víte co dýcháte vy a vaše děti?

Jezdíte klimatizovaným autem denně do práce, do školy, za sportem, na dovolenou….?Bývají děti často nemocné? Míváte i vy zdravotní potíže? Přemýšleli jste někdy o tom, proč? Odpověď možná naleznete zde.

Klimatizace v létě – je dobrý sluha, ale může být i špatný pán. Riziko vlivu klimatizace na srdeční činnost je asi všeobecně známo. Další zdravotní rizika – pokud je klimatizační a filtrační systém ve voze neudržovaný, spolu s ochlazeným vzduchem do kabiny proudí i vše co nestačí zachytit: roztoči, plísně, množství hub, bakterií a zvířeného prachu. Jak předcházet takovému zdravotnímu riziku?

Klimatizace potřebuje pročistit a vyměnit olej!

Výrobci  “ klimatizace “ doporučují kontrolu a servis   2x   ročně!

Proč tak často?

Klimatizace funguje jako lednice. Ta ale stále stojí na místě a „nedýchá“ denně znečištěný vzduch z venku. Naproti tomu, klimatizace ve vašem voze je vystavována otřesům a vnějším vlivům. Systém klimatizace také nikdy není zcela těsný a dochází k únikům chladiva a oleje. Pokud je ho málo, sice chladí, ale je extrémně zatěžován např.kompresor, potažmo motor. Zvyšuje se spotřeba paliva vozu a namáhá řemen. Může dojít až k přetržení řemenu kompresoru klimatizace. Stejným řemenem může být poháněno např. i vodní čerpadlo. V takovém případě pak dochází až k zadření motoru. Při úniku chladiva a hlavně oleje z chladicího systému hrozí riziko zadření kompresoru klimatizace. Pak cena opravy nezřídka dosahuje řádů desítek tisíc korun.

Každý automobil má přesně definované množství chladiva a oleje. Pouhé doplnění chladiva nestačí!

Preventivní údržba se VYPLATÍ!

Jak kontrola probíhá?

  • netěsnosti a úniky chladiva ze systému
  • pročistí chladící systém, filtry, doplní oleje, kapaliny antiseptické směsi a pod.
  • dezinfekci průduchů

 

 

Ford Fiesta ECOnetic

Ford Fiesta se inspiroval moderním designem. Pokud stále žasnete nad dnešní progresivní architekturou nebo se zajímáte o umění – budete mít dojem, že se právě díváte na umělecký kousek. Ikony dnešního designu ovlivňují každou linii a detail výrazného, dynamického exteriéru i důmyslně řešeného interiéru vozu Fiesta. Technologie uvnitř kabiny jsou navíc maximálně inovativní a odpovídají nejmodernějším trendům dnešní elektroniky.

Hlavní vlastnosti

  • Design
  • Životní prostředí
  •  Design exteriéru

V případě kinetického designu Ford se vše točí kolem energie v pohybu. Vůz Fiesta je každým svým detailem ztělesněním právě této filozofie.

Design interiéru

Posaďte se za volant a zajisté oceníte elegantní přístrojovou desku a intuitivní ovládací prvky, které vám zcela přirozeně padnou do ruky.

Systém Ford KeyFree

Již žádné hledání klíčů. Fiesta se otevře pouhým stisknutím tlačítka na dveřích nebo klice víka zavazadlového prostoru.

Startovací tlačítko FordPower

Startování vozidla pouhým sešlápnutím pedálu spojky a stisknutím tlačítka je tak snadné.

Parkovací asistent

Fiesta vám pomůže dostat se bez obav i do těch nejužších parkovacích míst. Bluetooth® s hlasovým ovládáním

Při ovládání audio a informačních systémů již nemusíte používat ruce. Na Fiestu stačí pouze promluvit.

Vyhřívané čelní sklo Quickclear

Sníh, led a zamlžení zmizí během několika sekund.

Přední světlomety se zpožděným zhasínáním

Dotkněte se páčky na levé straně volantu a světlomety vám po několik sekund posvítí na cestu domů. Atraktivní, inteligentní a promyšlené – jak je možné odolat?

Elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači

Tato elektricky ovládaná zrcátka se po zaparkování sklopí, aby nedošlo k jejich náhodnému poškození. Stylové vestavěné ukazatele směru upozorňují ostatní řidiče na změnu směru jízdy.

Systém doplňování paliva Ford EasyFuel

Jistě nechcete svou Fiestu poškodit natankováním nesprávného paliva. Naše geniální záklopka hrdla palivové nádrže proto odmítne nekompatibilní čerpací pistoli.

Spojení a zábava

Připojte si ve Fiestě svůj MP3 přehrávač nebo iPod a ovládejte je tlačítky na volantu. Více na www.ford-mobile-connectivity.com.Upozornění

Slovní označení Bluetooth® a loga jsou vlastnictvím společnosti Bluetooth SIG, Inc., a veškeré jejich použití společností Ford Motor Company Limited a přidruženými společnostmi je předmětem licence. Ostatní ochranné známky a obchodní názvy jsou vlastněny jejich příslušnými majiteli. Design exteriéru Maska ve tvaru velkého obráceného lichoběžníku přechází k atletickým bokům Fiesty. Zvedající se linie kapoty a výrazné lemy blatníků ji dodávají energický vzhled, zatímco úhledné, dozadu se zužující světlomety lemované chromovými detaily vytváří dojem elegantního šperku. Stoupající boční linie sahají až k vysoko umístěným zadním světlům a zachovávají klínovitý tvar ve stylu kupé. Vůz vyvolává pocit nahromaděné energie a je tak ztělesněním kinetického designu Ford v jeho nejryzejší podobě. Design interiéru Ford Fiesta, futuristický a zároveň pohodlný, vás uvítá teplým, světlým interiérem. Přístrojová deska vás i vašeho spolujezdce zcela pohltí. Látky, barvy interiéru a obložení dveří se skvěle doplňují a provokují ke srovnávání s módními designérskými značkami. Ať se podíváte kamkoli, stylové chromové doplňky přitahují vaši pozornost a navozují pocit luxusu. Pokud navíc obdivujete značkovou spotřební elektroniku, potěší vás paleta vyspělých a ergonomických inovativních technologií.

Závazek do budoucnosti Společnost Ford navrhuje své vozy tak, aby byly zajímavé a působivé, zároveň však neustále vyvíjí a zlepšuje motory, aby byly šetrné k životnímu prostředí. Například vznětové motory 1.4 a 1.6 TDCi Duratorq produkují pouze 110 g/km emisí CO2, čímž se řadí do skupiny ekonomických motorů, které šetří vaše finance.

Náš model Fiesta ECOnetic má stejný točivý moment jako motor 1.6 Duratorq, ale jeho spotřeba paliva i emise jsou výrazně nižší – pouze 98 g/km CO2. Motor je navíc vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic (c-DPF), u kterého při běžném provozu automaticky probíhá regenerace.

Pro ještě nižší spotřebu paliva je model ECOnetic vybaven také optimalizovanými nízkoprofilovými pneumatikami s nízkým valivým odporem.

Další způsob, kterým se snažíme pomáhat životnímu prostředí, je používání recyklované džínsoviny a použitého čalounění pro výrobu protihlukové izolace našich vozidel.

Budoucnost automobilové dopravy ve městech

 

Vozítko EN-V: do města, do sucha i do vodičky                                                                        /

Automobilů je ve velkoměstech čím dál víc. Není reálné stavět stále nové silnice a rozšiřovat ty stávající, aby se do nich všechna auta vešla.každému se chce Takže když nemůžeme zvětšit silnice, co kdybychom zmenšili auta?

Směrem miniaturizace osobních dopravních prostředků míří General Motors (GM). Už dva roky rozvíjí koncept vozítek EN-V, která jsou šitá na míru dopravě v centrech měst. Řeší hlavně problém tzv. poslední míle, kdy se lidé potřebují dostat například od stanice vlaku nebo sběrného parkoviště běžných osobních automobilů do centra. EN-V není určeno na dálnice nebo rychlostní silnice.

A co deformační zóna?

EN-V je zkratka z Electric Networked Vehicle, což znamená něco jako propojené elektromobily. Dnes existují tři modely s různým vzhledem a názvy, všechny jsou ale postaveny na stejné platformě: Jiao (Pýcha), Miao (Kouzlo) a Xiao (Smích). GM zvolil čínská jména zřejmě kvůli výstavě Expo v Šanghaji, kde se vozítka loni poprvé ukázala naživo.

EN-V je dvoumístné, o polovinu kratší než Smart ForTwo. Nastupuje se do něj zepředu po odklopení přední části kukaně. V klidovém stavu sedí karoserie na zemi, až před rozjetím se zvedne a objeví se kola. EN-V stačí pro udržení rovnováhy dvě, podobně jako dvoukolkám Segway.

Baterie typu li-ion se dá dobíjet z běžné domácí elektrické sítě. Vozítka mezi sebou komunikují, dokážou se vyhýbat a detekují také překážky, například chodce. Nejedná se o úplný automat, na silnici je řidič musí ovládat stejně jako současná auta, nicméně EN-V dokáže sám zaparkovat a z parkoviště zase přijet k majiteli.

EN-V je stále ve stádiu prototypu. Na druhou stranu ale funguje, loni se při Expu prohánělo po šanghajských ulicích. Takže se možná díváme na směr, kudy se městská osobní doprava skutečně někdy vydá. Obyčejné jízdní kolo nebo moped je ale ještě menší a pár kilometrů od nádraží do práce zvládne stejně dobře.

Alfa Romeo 4C

     

         

        

 Chceme ji vyrábět a uvést na trh pokud možno do konce roku 2012 – když tohle Harald Wester, šéf Alfy Romeo v Ženevě prohlásil, byl z toho velký cirkus. Malý sporťák 4C byl jedním z nejočekávanějších a do posledních chvil se z Arese ozývalo, že půjde jen o studii.        

Od roku 2012 by jich podle nepotvrzených informací měla Alfa vyrobit 15 až 20 tisíc. Prozatím se spekuluje o ceně kolem 50 tisíc eur.        

Malé kupé má poháněná zadní kola, jak se na alfu sluší (a teď to trestuhodně zanedbává). Všechno ostatní se nese v puristickém duchu: motor je uprostřed, před ním dvě místa v jednoduchém interiéru. Jsou tu ale i materiály a technologie, které znají majitelé uhrančivé malosériovky 8C Competizione.        

Těžko říct, jestli 4C odkazuje na to, že je „poloviční“ 8C. Délka do čtyř metrů a rozvor pod 2,4 metru to naznačuje a zároveň slibuje obratnost. Motorářská extratřída v podobě přímovstřikového turbobenziňáku 1 750 TBI zase dodá říz. Víc než dvousetkoňový čtyřválec spolupracuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Nechybí volič nastavení vozu DNA. Zrychlení z nuly na stovku zvládne pod pět sekund, maximálka má přesáhnout 250kilometrovou rychlost.        

Pokud to všechno vyjde, má 4C všechny předpoklady stát se kultovním nářadím nadšených řidičů. Už kvůli skvělé hmotnosti pod 850 kilo z nichž 60 procent nese zadní náprava. Konstruktéři toho docílili díky využitím karbonu a hliníku.        

Šasi je tvořené „vaničkou“ z karbonu, která tvoří monokok pro posádku, k ní jsou připevněny přední a zadní rámy z hliníku, tvořící deformační zóny.        

Ženevský prototyp má přední nápravu tvořenou lichoběžníkovými rameny, zadní je typu McPherson