Alfa Romeo 4C

     

         

        

 Chceme ji vyrábět a uvést na trh pokud možno do konce roku 2012 – když tohle Harald Wester, šéf Alfy Romeo v Ženevě prohlásil, byl z toho velký cirkus. Malý sporťák 4C byl jedním z nejočekávanějších a do posledních chvil se z Arese ozývalo, že půjde jen o studii.        

Od roku 2012 by jich podle nepotvrzených informací měla Alfa vyrobit 15 až 20 tisíc. Prozatím se spekuluje o ceně kolem 50 tisíc eur.        

Malé kupé má poháněná zadní kola, jak se na alfu sluší (a teď to trestuhodně zanedbává). Všechno ostatní se nese v puristickém duchu: motor je uprostřed, před ním dvě místa v jednoduchém interiéru. Jsou tu ale i materiály a technologie, které znají majitelé uhrančivé malosériovky 8C Competizione.        

Těžko říct, jestli 4C odkazuje na to, že je „poloviční“ 8C. Délka do čtyř metrů a rozvor pod 2,4 metru to naznačuje a zároveň slibuje obratnost. Motorářská extratřída v podobě přímovstřikového turbobenziňáku 1 750 TBI zase dodá říz. Víc než dvousetkoňový čtyřválec spolupracuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT. Nechybí volič nastavení vozu DNA. Zrychlení z nuly na stovku zvládne pod pět sekund, maximálka má přesáhnout 250kilometrovou rychlost.        

Pokud to všechno vyjde, má 4C všechny předpoklady stát se kultovním nářadím nadšených řidičů. Už kvůli skvělé hmotnosti pod 850 kilo z nichž 60 procent nese zadní náprava. Konstruktéři toho docílili díky využitím karbonu a hliníku.        

Šasi je tvořené „vaničkou“ z karbonu, která tvoří monokok pro posádku, k ní jsou připevněny přední a zadní rámy z hliníku, tvořící deformační zóny.        

Ženevský prototyp má přední nápravu tvořenou lichoběžníkovými rameny, zadní je typu McPherson        

Leave a Reply