Test nosičů kol

 

 

Test nosičů kol na střechu a na tažné zařízení ovládly produkty Thule

Jak pohodlně a bezpečně odvézt jízdní kola na střeše auta nebo na jeho tažném zařízení, radí nejnovější test evropských autoklubů. V obou kategoriích zvítězily nosiče značky Thule.

 

Nosiče kol na střechu jsou levnější volbou než koupě zařízení, které se upevní na tažné zařízení auta

V testu nosičů kol může zvítězit jen takový, který zaručí stabilní upevnění a zároveň je snadné jej používat.

Sezona jízdních kol a jejich transportování právě začíná a výsledky srovnávacího testu přijdou aktivně zaměřené rodině nebo jedinci vhod.

Autokluby z Německa a Rakouska otestovaly 14 nosičů. Mezi nimi i takové, které uchytí a při cestě udrží těžké elektrokolo.

„Do výběru se dostala pětice nosičů určených na střechu auta a devět takových, které jsou určeny k upevnění na tažné zařízení. Šest z nich je vhodných také pro přepravu elektrokol, protože zvládnou až 30 kilogramů těžký bicykl,“ říká Steffan Kerbl, technik rakouského autoklubu ÖAMTC.

V testu už se neobjevují nosiče, které se upevňovaly k pátým dveřím aut. Vystřídala je široká nabídka vhodnějších systémů spojených s tažnou koulí. A právě taková zařízení se díky jednoduché manipulaci s bicykly i s celým nosičem stávají hitem.

Stabilní nosič by neměl dovolit náraz kol do zadního skla auta ani při prudkém brzdění

Výrobky prošly náročným testováním

  • Musely obstát při prudkém brzdění,
  • při vyhýbacím manévru
  • při jízdě po silnici ve špatném stavu.

Hodnotila se také

  • jednoduchost montáže
  • vliv na spotřebu paliva a
  • náročnost manipulace se zkoušenými nosiči

Thule je nejlepší na střechu i na kouli

Výsledek testu ukazuje, že ne každý nosič ve skutečnosti nabídne, co jeho výrobce slibuje.

Mezi střešními nosiči zvítězil švédský produkt Thule ProRide 591. Přestože v testu na sebe neprozradil žádné vyložené slabiny, na „jedničku“ v celkovém hodnocení nedosáhl.

Top Nosiče kol

Tento systém přesvědčil díky rychlé montáži a vysoké stabilitě i při kritických situacích,“ uvádí Steffan Kerbl.

V českých obchodech je tento střešní nosič k mání za částky od necelých 1800 korun. Připevňuje se k základním příčníkům na střechu auta. Kdo převáží více kol, potřebuje pro každé zvlášť jeden kus tohoto nosiče

Také ve druhé testovací skupině, kterou tvořily nosiče na tažné zařízení, uspěl výrobek Thule. Model s označením Euroway G2 920 uveze dva bicykly a stojí okolo devíti až deseti tisíc korun.

K této částce je nutné připočíst náklady na tažné zařízení. Například pro Škodu Octavia stojí i s montáží nejméně šest tisíc korun.

Vození kol v nosiči na kouli usnadní získání třetí registrační značky, kterou některé české internetové obchody slibují dodat k vítěznému výrobku z testu zcela zdarma.

„Vedle velmi jednoduché montáže zabodoval tento model i díky výsuvným světlům a kolejničkám. Přikoupit lze navíc koleje pro snadné najetí,“ popisuje vítězný produkt technik autoklubu.

Vítězilo nejen Thule, prohrál Mont Blanc

Mezi nosiči kol na tažné zařízení, které uvezou i těžké kolo s elektrickým pohonem, zvítězila Atera Strada Sport 2. Tuzemské internetové obchody tento výrobek nabízejí za částky od 7500 tisíc korun.

„Také v extrémních situacích při vyhýbacích manévrech nebo při crash testu fungoval přesvědčivě,“ říká Steffan Kerbl.

Naopak špatně dopadly ve srovnávacím testu nosiče značky Mont Blanc. Střešní systém Mont Blanc Discovery neušel kritice už při podobném testu autoklubů před dvěma roky. Nějakého vylepšení se však podle všeho nedočkal.

Stejně jako předloni nedokázal tento nosič při crash testu udržet kolo na střeše. Utržený bicykl se stává v případě kolize velkým nebezpečím pro své okolí.

Ještě v horším světle se v testu představil systém Mont Blanc Explorer 2 určený k převážení kol na tažném zařízení.Při vyhýbacím manévru i při crash testu prasknuly jeho držáky. Navíc jeho upevňování na kouli vyžaduje velkou námahu.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply