Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle je jedna z největších legend automobilového průmyslu a celosvětově také nejprodávanější automobil. Nová generace ale příliš úspěchu nepobrala, za což mohla hlavně vysoká cena a nepříliš dobrý podvozek. VW nyní přichází s generací pro rok 2011, která by chtěla trochu pošramocenou pověst minulé verze napravit.
Širší, nižší a delší, tak nějak by se dala nová generace v rychlosti shrnout. Vzhled se oproti minulé generaci změnil výrazně k lepšímu a najdeme zde několik opravdu povedených detailů. Přední část je pořád stejná, ale roztomilé kulaté světlomety jsou nyní vybaveny LED diodami pro denní svícení a velmi se nám zalíbil sportovní nárazník s mřížkou. Linie vozu jsou velmi čisté, decentní a celkově působí nová generace takovým celistvějším dojmem, než ta předchozí. Zpětná zrcátka jsou vybavena blinkry a blatníky jsou hodně vytažené, díky čemuž působí nový brouk celkem sportovním dojmem. Na zadní části najdeme dvojitou koncovku výfuku, stylové světlomety a také decentní spoiler pod zadním sklem. Na zadní části se nám zalíbily hlavně výrazné sloupky a linie blatníků, které zasahují až do hrany zavazadlového prostoru.
Interiér si vypůjčil něco z Golfu a celkově se nám velmi líbil. Je moderní a i když vypadá mírně studeně, stylová sedadla ho trochu oživují. Mají výrazné boční vedení, takže vám podrží tělo i při sportovnější jízdě. Uspořádání interiéru je klasické, všechny ovládací prvky jsou hezky po ruce a po ergonomické stránce se zdá být vše v pořádku. Dílenské zpracování by mělo být, jak už bývá u vozů VW zvykem, špičkové. Co se týče vnitřního prostoru, tak podle prvních informací by měl být interiér prostornější než v Golfu současné generace, nicméně zavazadlový prostor bude menší. Hned od začátku prodeje budou k dispozici tři verze výbav, a to základní Beetle, trochu více luxusní verze označení Design a top verze se bude jmenovat Sport. Za příplatek si budete moci dopřát také skleněnou panoramatickou střechu nebo 400 wattový audio systém Fender.
Co se týče motorů, k dispozici bude většina toho, co VW v současné době do svých vozů nabízí. Benzinový základ bude tvořit přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1.2 litru, který dává slušný výkon 105 koní a jako základní motor to bude určitě dobrá volba. Dále se můžeme těšit na přeplňovanou 1.4 o výkonu až 160 koní a vrchol bude tvořit benzinový čtyřválec o zdvihovém objemu 2.0 litru s 200 koňmi, který známe z předchozích verzí Golfu GTI. Nemůžou chybět ani dieselové motory a budete si moci vybrat z úsporné 1.6 o výkonu 105 koní a dynamického 2.0 o výkonu 140 koní. Dieselové motory mají sice výhodu v nižší spotřebě, ale k tomuto vozu se nám více hodí benzinové motory, které umí být díky efektivnímu přeplňování při správném stylu jízdy až překvapivě úsporné. Top verze budou vybaveny elektronickým diferenciálem XDS z Golfu GTI a dočkáme se také ekologického modelu s označením Bluemotion. Oficiálního představení se dočkáme na autosalonu New York a také v Berlíně při speciální akci.