Nissan předělal elektromobil Leaf na závodní stoj

 

 

Vůz Nissan LEAF NISMO RC

 

Řadu komponentů ze sériového elektromobilu Nissan Leaf využívá závodní speciál NISSAN LEAF NISMO RC. Ty jsou ovšem zabudované do závodní karosérie z uhlíkových vláken.

„Vůz Nissan LEAF NISMO RC, na jehož přípravě spojili své síly profesionálové ze skupiny NISMO, sportovní divize společnosti Nissan, s konstruktéry ze závodních týmů Super GT a FIA GT1 této společnosti, poslouží jako pojízdná laboratoř ke zrychlení vývoje elektromobilů a aerodynamických systémů. Zároveň bude využit jako platforma pro rozvoj nových ekologických závodních šampionátů,“ prohlásil Carlos Tavares, předseda představenstva společnosti Nissan Americas.

Nový elektrický závodní speciál bude v průběhu roku 2011 předváděn na celé řadě motoristických akcí.

Trojdílná karosérie zahrnuje odnímatelné přední i zadní části, má pevně vestavěná okna, přední i zadní světla LED a nastavitelné zadní přítlačné křídlo.

Oproti běžnému vozu Leaf má nový závodní speciál o 100 mm kratší rozvor, je také o něco delší a širší. Největší rozdíl je ve výšce – vůz NISMO RC je o více než 343 mm nižší než sériový LEAF a s 938 kg váží asi o 40 % méně než sériová verze.

Uspořádání speciálu NISMO RC se od sériového sedanu rovněž výrazně liší. Baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed a navíc má poháněná zadní kola, na rozdíl od sériového Nissanu LEAF s předním pohonem.

Stejně jako sériový Nissan LEAF je NISMO RC poháněný lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem s rychlou odezvou o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity během 30 minut.

Předběžné testy ukázaly, že vůz NISMO RC dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,85 s a jeho maximální rychlost je 150 km/h. Předpokládaná doba jízdy je kolem 20 minut v závodních podmínkách.

 

Leave a Reply