Nissan předělal elektromobil Leaf na závodní stoj
Řadu komponentů ze sériového elektromobilu Nissan Leaf využívá závodní speciál NISSAN LEAF NISMO RC. Ty jsou ovšem zabudované do závodní karosérie z uhlíkových vláken.
„Vůz Nissan LEAF NISMO RC, na jehož přípravě spojili své síly profesionálové ze skupiny NISMO, sportovní divize společnosti Nissan, s konstruktéry ze závodních týmů Super GT a FIA GT1 této společnosti, poslouží jako pojízdná laboratoř ke zrychlení vývoje elektromobilů a aerodynamických systémů. Zároveň bude využit jako platforma pro rozvoj nových ekologických závodních šampionátů,“ prohlásil Carlos Tavares, předseda představenstva společnosti Nissan Americas.
Nový elektrický závodní speciál bude v průběhu roku 2011 předváděn na celé řadě motoristických akcí.
Trojdílná karosérie zahrnuje odnímatelné přední i zadní části, má pevně vestavěná okna, přední i zadní světla LED a nastavitelné zadní přítlačné křídlo.
Oproti běžnému vozu Leaf má nový závodní speciál o 100 mm kratší rozvor, je také o něco delší a širší. Největší rozdíl je ve výšce – vůz NISMO RC je o více než 343 mm nižší než sériový LEAF a s 938 kg váží asi o 40 % méně než sériová verze.
Uspořádání speciálu NISMO RC se od sériového sedanu rovněž výrazně liší. Baterie, elektrický motor a měnič jsou umístěné uprostřed a navíc má poháněná zadní kola, na rozdíl od sériového Nissanu LEAF s předním pohonem.
Stejně jako sériový Nissan LEAF je NISMO RC poháněný lithium-iontovou baterií sestávající ze 48 kompaktních modulů a střídavým synchronním motorem s rychlou odezvou o výkonu 80 kW. Prostřednictvím rychlé nabíječky pod zadním krytem lze baterii nabít na 80 procent celkové kapacity během 30 minut.
Předběžné testy ukázaly, že vůz NISMO RC dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,85 s a jeho maximální rychlost je 150 km/h. Předpokládaná doba jízdy je kolem 20 minut v závodních podmínkách.