Nový Dodge Charger je tu !

 

 

 

 

Sportovně-agresivní sedan s kořeny v dobách svalnatých amerických kupé dostal novou karoserii. Pohon zadních kol i osmiválec Hemi zůstává.

 

Sedan tak americký, že Hamburger proti němu vypadá jako rozený Němec (což je), začínal po čtyřech letech vypadat trochu omšele. Jeho atraktivní křivky, usazené na podvozku Mercedesu E předminulé generace, působily už skoro lacině. Dodge však s příchodem Fiatu a italského kapitálu nabral síly, a tak tu máme nový svěží Charger. U prodejců se objeví ještě letos.

Tisková zpráva je stručná, na další informace si musíme počkat. Charger podle ní stojí na nové platformě, což nás překvapuje. Současný podvozek už něco pamatuje, vždyť původně sloužil Mercedesu třídy E předminulé generace, jenže současná generace Chargeru na ní vzniká teprve od roku 2006. Na plnou generační výměnu je tedy brzy.

Ač se Charger posouvá k nové generaci spíš evolučně, dovolili si designéři vylepšit karoserii několika retro prvky. Například zadní světla odkazují na model z roku 1969. vlajková loď Dodge si výrazně polepšila také v aerodynamických disciplínách. Ve srovnání s odcházejícím Chargerem má ten nový nižší kapotu, ostřeji skloněné přední sklo a kompletně zakrytý podvozek.

Z Ameriky nedorazilo mnoho informací ani o motorech. Pod kapotou se objeví šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru, verze R/T pak dostane osmiválec 5.7 Hemi. Výkon motorů známe jen díky předchozím únikům: měly by mít 310 a 385 koňských sil s točivým momentem 363, respektive 555 newtonmetrů. Tyto informace však berte jako předběžné.

Chargery budou pochopitelně pohánět zadní kola, ale k silnější jednotce dostanou zákazníci za příplatek diferenciály na obě nápravy. Pohon všech kol umí odpojit přední nápravu v případě, že trakce navíc není potřeba. Auto tak pojede o něco úsporněji.

Související články

Leave a Reply