Upravená pravidla, která se týkají oprav a údržby, začala platit od 1. června letošního roku. Nová pravidla pro prodej vozů vstoupí v platnost od 1. června roku 2013. „Věřím, že nová pravidla přinesou spotřebitelům řadu výhod, především pak snížení nákladů na opravy a údržbu aut, které nyní představují velkou část výdajů za vůz,“ řekl eurokomisař pro hospodářskou soutěž Joaquín Almunia. Podle Bruselu tvoří náklady na servis a údržbu vozu až 40 procent celkových výdajů automobilistů.Podle Petry Šafkové z expertní automobilové skupiny PricewaterhouseCoopers ČR budou muset nyní značkové servisy začít bojovat o zákazníky i jinými nástroji než jen logem značky nad vchodem. „To znamená neustále rozšiřovat podporu prodeje a zaujmout zákazníky například získáváním různých certifikací a garancí kvality. Prodejci nových vozů budou i nadále motivováni výrazněji propojit své aktivity se značkovým servisem, neboť u samotných záručních oprav bude možné trvat na autorizovaném servisu,“ dodala. Podle expertky na soutěžní právo z advokátní kanceláře Ambruz & Dark Markéty Peňázové si zákazníci sice budou moci vybrat servis podle svého, u záručních oprav ale může výrobce i nadále trvat na povinnosti obrátit se na autorizovaný servis.Evropská komise rovněž zmírnila některá omezení pro prodej aut, která ale začnou platit až od 1. června 2013. Brusel od této úpravy slibuje snížení nákladů i pro automobilky, protože v současnosti tvoří až třetinu ceny vozu náklady na distribuci. Podle nových pravidel budou moci výrobci více ovlivnit svou distribuční síť. Bude pro ně také výrazně jednodušší získat výjimku z evropských pravidel. Ta však bude platit maximálně pět let a získat ji budou moci například jen výrobci, jejichž podíl na trhu nepřesahuje 30 procent.