Veteran Škoda 935 – Antitatra
Na futuristickou „kapku“ Tatra 77 (1934) odpověděla Škoda roku 1935 prototypem 935 s vodou chlazeným boxerem před nápravou a elektromechanickým řazením Cotal.
Na futuristickou „kapku“ Tatra 77 (1934) odpověděla Škoda roku 1935 prototypem 935 s vodou chlazeným boxerem před nápravou a elektromechanickým řazením Cotal.
Mladoboleslavská Škodovka koketovala s motorem vzadu od roku 1932. Projekt lidového „Kadlomobilu“ 932 se vzduchem chlazeným čtyřválcovým boxerem, motorem i karoserií tak připomínající budoucí legendární Volkswagen uložila k ledu. Bez dotace později nabídnuté Hitlerem na „brouky“ totiž nebyla šance dosáhnout konkurenceschopné ceny.
Na podzimním pražském autosalonu 1934 zaujalo velké dvoudveřové kupé Š 932 Tudor zřejmě s řadovým čtyřválcem vzadu. Opět zůstalo u prototypu. To nejlepší mělo teprve přijít.
Píše se rok 1935 a představuje se poslední velká škodovka s motorem u poháněných zadních kol, typ 935.
Celý článek o tomto zajímavém automobilu naleznete na serveru veteran.auto.cz: Škoda 935 – Antitatra z Boleslavi.